5th place at PKRA Germany! – Piąte miejsce w zawodach Pucharu Świata 2014


Think Blue Kitesurf World Cup 2014

It was my best competitions so far, I managed to clasify at 5th place in Single Elimination and the same in Doubles!

We had an impressive event in St Peter Ording, Germany, that has just finished. 10 days of competitions in Kitesurf World Cup in two categories – Freestyle and Slalom, with 116 riders registered and about 25 woman trying to get a spot in the Main Event in Freestyle! It was also very important event for my sponsor Nobile – as they introduced the world with new collection SAUDADE for 2015.

To moje najbardziej udane zawody Pucharu Świata, udało mi się zająć 5-te miejsce zarówno w Pojedynczej Eliminacji jak i obronić tę pozycję w Podwójnej! Jestem bardzo zadowolona z wyniku:)

To był imponujący event w St Peter Ording, w Niemczech. Przez 10 dni odbywały się zawody w konkurencjach Freestyle i Slalom, zarejestrowanych zawodników było 116, w tym w mojej kategorii ok 25 kobiet chcących dostać się do Głównego Eventu. To był również ważny moment dla mojego sponsora Nobile, która to firma pierwszy raz prezentowała swoją nową kolekcję SAUDADE na rok 2015.

10458235_10204460373460270_5890133110758791711_n

 

katarzyna lange kiteboarding

Represantation of Poland – Karolina Winkowska and me.

Polskę reprezentowałyśmy Karolina Winkowska i ja.

10402604_10154589834290727_130548461214594983_n

The Trials started the first day but were stopped quickly because of light wind, my day of Trials wasin the middle of the event period, and I had two heats, and winning the second one I advanced to the Main Event.

Eliminacje wstępne trwały kilka długich dni, ponieważ wiatr był bardzo słaby w ciągu dnia udawało się rozegrać zaledwie parę hitów. Moje hity odbyły się czwartego dnia, miałam dwa hity a wygranie ostatniego pozwoliło mi wejść do Głównego Eventu.

katarzyna lange kiteboarding (2)

 

Later the week on Saturday we finally had some great conditions to run Singles! I has a heat against Sabrina Lutz and I won, then I went against Gisela Pulido who rode very well and I didn’t make it, landing on 5th place so far.

W końcu pod koniec tygodnia w sobotę mieliśmy piękny wietrzny dzień by rozegrać główne zawody. Mój pierwszy hit płynęłam naprzeciw Sabriny Lutz( Mistrzyni Niemiec), walczyłyśmy ze sobą już w 2013 roku, powtórzyłam zeszłoroczną wygraną, następnie w hicie z Giselą Pulido przegrałam lądując na 5-tym miejscu.

katarzyna lange kiteboarding (5)

 

katarzyna lange kiteboarding (4)

On Sunday we had Double Elimination, for me it was a very long day, as I went through 4 heats, and it lasted from the morning till afternoon. My first battle was with young, very good rider Theresa Taabel, I won it going to second round of Doubles. Next heat was against Rita Arnaus, spanish rider who showed some very nice tricks in Singles, I won this one as well. In third round I met Sabrina Lutz again, who climbed up the ladder to the third round and was strong that day, but I kept on winning and was first in that heat too. In fourth round – battle for 4th place – I rode against Annelous Lammerts, but I wad already exhausted and didn’t perform well, I finished my Doubles at 5th place among thebest girls from over the world! Super happy !!

I’m also stoked that Karolina Winkowska got first place, so we were both extremely happy 🙂

W sobotę kierunek wiatru zmienił się i wiało od brzegu (off-shore), ale siła wiatru była dobra więc organizatorzy zapowiedzieli Podwójną Eliminację na cały dzień. To był bardzo długi dzień dla mnie, ponieważ przeszłam 4 hity, zaczynając rano, do popołudnia co chwilę startowałam, ale miałam bardzo dobrą passę 🙂 Mój pierwszy hit był z Theresą Taabel, młodą Dunką, która potrafi pokazać niezłe triki, wygrałam ten hit przechodząc do drugiej rundy. Następnie spotkałam się w pojedynku z Ritą Arnaus, hiszpanką, która dzień wcześniej pokazała że trenowała sporo tej zimy, wiatr wzmógł się i przeszłam na mniejszy latawiec 7m 50/Fifty Nobile, na szczęście udało mi się pokonać hiszpankę! W trzeciej rundzie znowu spotkałam się z Sabriną Lutz, po słabej pojedynczej eliminacji, szło jej bardzo dobrze w podwójnej, ale okazałam się lepsza i wygrałam ! W czwartej rundzie odczuwałam już mocnozmęczenie, przerwy między kolejnymi hitami były coraz krótsze i miałam tylko 20min do rozpoczęcia czwartej rundy, gdzie musiałam dostać się z końca strefy do początku (na off-shorze), dowiedzieć się czy przeszłam i przygotować do kolejnego hitu, tym razem na przeciw Annelous Lammerts. Moja koncentracja była już słabsza i przegrałam walkę o czwarte miejsce, klasyfikując się na miejscu piątym! Piąta wśród wszystkich najlepszych kobiet na świecie to całkiem zadowalające miejsce 🙂 Jestem bardzo szczęśliwa !

Poza tym zwyciężczynią całego eventu została Karolina Winkowska, więc byłyśmy obie niesamowicie szczęśliwe, Polska górą ! 🙂

katarzyna lange kiteboarding (12)

 

katarzyna lange kiteboarding (15)

 

Double Elimination Woman - Kitesurf World Cup Germany 2014

Double Elimination Woman – Kitesurf World Cup Germany 2014

katarzyna lange kiteboarding (3)

katarzyna lange kiteboarding (8) katarzyna lange kiteboarding (7)

 

Big thanks to all my sponsors : / Ogromne podziękowania dla moich sponsorów:

Main – Nobile Kiteboarding,

and : KiteCrew.pl , Femi Pleasure, Roxy Poland.

 

 

Zapraszam wszystkich do zapoznania się z moją działalnością kitesurfingową: KiteCrew.pl – to szkoła kitesurfingu, która powstała na bazie doświadczenia mojego i mojego partnera Przemka, prowadzimy kursy kitesurfingu dla każdego, od lekcki kite dla początkujących do warsztatów freestyle, a także wyjazdy zagraniczne. Kemping Kaper, Chałupy.

 

 

One thought on “5th place at PKRA Germany! – Piąte miejsce w zawodach Pucharu Świata 2014

Leave a Reply

